
Mitrášová A. | |
Mgr. Hybala P. | |
Mgr. Harviľáková S. | |
Tabaková H. | |
Krajníková M. | |
Nadzamová D. | |
Ondičová Ľ. | |
Baník M. | |
PaedDr. Košárová Vl. | |
Kerestešová M. |
Rómske príslovie: „Múdre slovo ti môže naznačiť cestu, ale človeka zo seba musíš urobiť sám“
Počas svojej pedagogickej praxe som sa stretla s mnohými rómskymi deťmi, ktoré vedia veľmi málo o svojej minulosti, o svojich predkoch a zabúdajú na svoje tradície a obyčaje.
Majoritná spoločnosť si myslí, že rómske dieťa vyrastajúce v rómskej rodine j nešťastné a trpiace. Stretla som sa už aj s názorom, že rómske deti by mali vyrastať mimo svojej rodiny a komunity, že je potrebné ich „ ochrániť“ a vychovať z nich „normálnych ľudí“.
Nemôžem však tvrdiť, že rómskym deťom nechýba tendencia k sebapoznaniu a sebacíteniu, nezaoberajú sa svojimi zážitkami.A práve to ja sa v našom krúžku „Rómska kultúra „ snažím zmeniť.
Otočka v pravo, vľavo
deti to zvládnu hravo.
Vystupovať sa im páči,
keď klobúk im hlavu krášli.
K tomu pekné sukničky
a moderné lodičky.
Úsmev a žiarivé očká
už sa spieva pesnička.
Do dôchodku mám už málo
dosiaľ učiť zato stálo.
Skúseností mnoho mám
tie ich rada deťom dám.
Mgr. Alena Mitrášová
Na našej škole existuje stolnotenisový krúžok už dlhšiu dobu. Keďže obec hrávala stolnotenisovú súťaž, tak má tento šport svojich obdivovateľov. Ide nám o to, aby žiaci aktívne športovali, preto sme im ponúkli aj túto formu.
Stolný tenis je rýchla, dynamická a fyzicky náročná hra, ktorá rozvíja veľa vlastností. Logické myslenie – zvolenie si vhodnej taktiky ; psychické – byť vyrovnanou osobnosťou, vyrovnať sa s prehrou ; fyzické – mať dobrú kondíciu.
Náš krúžok sa venuje rozvoju všetkých týchto vlastností u tých, ktorí už vedia hrať, resp. pomáhame zlepšiť sa im. Nezabúdame však aj na začiatočníkov, ktorých chceme zasvätiť do tajou tejto fantastickej a elegantnej hry, v ktorej však neraz rozhoduje aj šťastie.
Mgr. Pavol Hybala
Navštevujú žiaci 2.A triedy. Cieľom krúžku je rozvoj slovne zásoby, správna artikulácia, osvojiť si spisovnú podobu materinského jazyka, rozširovať vyjadrovacie schopnosti žiakov. Žiaci sa učia verejne vystupovať a vžiť sa do úloh svojich postáv, či už kladných alebo záporných. Tým, že sa učia texty naspamäť rozvíjajú a cibria si pamäť, takto hravým spôsobom nadobúdajú vzťah k materinskému jazyku, čo je v dnešnej dobe nesmierne dôležité. Cieľom je možno aj objaviť a rozvíjať mladé herecké talenty. Rozvíjať lásku k divadlu, ako k umeniu.
p. uč. Martina Krajníková
Ráno škola, k tomu obed a malý oddych nestačí.
Spýtajte sa ako nato v turistickom klubáči.
Čerstvý vzduch a pekná príroda je predsa naša,
Veď 21 žiakov sa v nej znáša.
Slnko svieti, sniežik padá, ak nám sa sviežo kráča.
Chata v Hlinnom, okolitá príroda, Zamutovská skala
ba i Podčičvanská zrúcanina sa nám do nôh vtláča.
Čo nás ešte čaká ?
Guľovačka v snehu,
sánkovačka z brehu,
snehuliacka parta k tomu,
chýbať nesmie kĺzak spolu.
Čaká nás tiež klzisko i plaváreň k tomu.
Čo nám dodá príroda
to využime spolu.
Mgr. Silvia Harviľáková
Tento krúžok navštevujú žiaci, u ktorých sa prejavuje zmysel pre hudbu a hudobné umenie(cítenie).Pravidelné stretnutia v sebe zahŕňajú rozvoj hlasového a pohybovo-tanečného prejavu.
Žiaci majú možnosť zistiť rozsah svojho hlasového fondu, ktorý je možné využiť pri interpretácií populárnych či ľudových piesní, zapojiť sa do produkcií tanečných choreografií. Počas týchto popoludní plných spevu a tanca, sa deti môžu do sýtosti vyšantiť a zabaviť. Na príprave programu sa podieľajú spolu s vedúcou tohto krúžku, p. uč. Krajníkovou.
p. uč. Martina Krajníková
Šikovné sú ruky detí,
robia to čo práve letí.
Náhrdelník, náramok,
sveter, šál i opasok.
Pekné veci vyrábajú
tie šikovné ručičky
usilovné ako malé vecičky.
Keď sa im to podarí
najviac ja sa teším,
som vedúca krúžku
všetko ich naučím.
p. uč. Daniela Nadzamová
Nie len veľký umelec
dokáže vytvoriť peknú vec.
Stačí šikovné rúčky, fantáziu
a hneď našu prácu obdivujú.
Kreslíme a maľujeme
A pri tom nám veselo je.
Striháme aj pekné veci
veď šikovné sme tam všetci.
Tvorivý je tento krúžok
Skvelý nápad nechýba.
Nudiť sa tam nie je možné,
veď je nám tam veľmi dobre
stačí byť, usilovný iba.
p. uč. Ľubica Ondičová
V našej dedine máme miestny futbalový klub Turbína Hlinné ktorý súťaží v ..... . Aj preto o futbalový krúžok bol medzi žiakmi značný záujem. Krúžok navštevuje 23 žiakov . Naším cieľom je pomôcť žiakom zdokonaliť sa v hre. Keďže futbal je kolektívna hra pracujeme na tom, aby sa vytvoril dobrý kolektív, ktorý bude súdržný a každý bude pracovať pre kolektív. Snažíme sa rozvíjať pohybové, koordinačné i kondičné vlastnosti u žiakov. Nezabúdame však ani na správanie sa na ihrisku, či negatívne prejavy z neúspechu .Futbal žiakov baví a zároveň robia niečo dobré pre svoje zdravie.
Miroslav Baník
V tomto školskom roku 2004/2005 sa venujem krúžku „Mladý novinár“ .Vydávame školský časopis VESELÁ HVIEZDIČKA.
Do svojho dielka vkladáme: vlastnú tvorbu žiakov: básne, slohové práce, tajničky, krížovky, hlavolamy atď.
Oboznamujeme s aktuálnymi správami, novosťami, vyhlasujeme a zhodnocujeme súťaže a rôzne aktivity našich žiakov odborno – zábavným slovom prispievajú do časopisu aj učitelia – koordinátori: protidrogovej, zdravotníckej, enviromentálnej, rodičovskej výchovy.
Nezabúdame ani na slovenskú ľudovú pieseň z nášho regiónu. Časopis vydávame štyri krát v školskom roku, - októbri, decembri, marci, júny. Myslím si , že VESELÁ HVIEZDIČKA a jej tvorcovia MAJÚ „ZELENÚ“
Prajem im a sebe veľa chutí a elánu klásť svoje myšlienky a nápady na papier a tešiť iných.
p. uč. Mária Kerestešová
Vďaka projektu INFOVEK sme aj na našu školu dostali vybavenie jednej počítačovej učebne, ktorú sa snažíme denne využívať.
Pretože rozvoj informačno komunikačných technológii je v popredí súčasného vzdelávania, ani my na našej škole nechceme v tomto trende zaostávať.
Pre veľmi veľký záujem nie len našich žiakov, ale aj našich bývalých žiakov sme zriadili tri záujmové krúžky so spomínaným zameraním. Deti práca veľmi baví, oboznamujú sa s možnosťami počítačov :
Jednej veci sa však nevenujeme a to POČÍTAČOVÝM HRÁM.
Keďže je to aj môj koníček snažím sa získať pre danú prácu žiakov, ktorí o to prejavili záujem.
![]() |
![]() |
PaedDr. Vlasta Košárová
Udialo sa :
Školský rok 2003/2004
1. Prvou väčšou akciou na našej škole v školskom roku 2003/2004 bol Mikuláš. Potešil nás svojou návštevou, ale aj darčekmi. Pri tejto príležitosti sme mali nevšedným spôsobom pripravené 3 triedy, v ktorých si mohol každý naplno rozvíjať svoju fantáziu, talent a nadanie.
2. Posledný mesiac v roku sme zakončili vianočnou akadémiou. Žiaci z jednotlivých tried sa zapojili veľmi pekným programom, scénkami, piesňami, koledami a tancom.
3. Významnou akciou, pri ktorej sme sa výborne zabávali bol karneval. Konal sa 22.2.2004 v kultúrnom dome.
VYHODNOTENIE MASIEK
![]() |
Ocenení boli aj ostatný žiaci, o čom svedčia aj ďalšie fotografie:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
4. Konalo sa aj školské kolo recitačnej súťaže Hviezdoslavov Kubín a tu sú víťazi jednotlivých kategórií:
Poézia
Próza
5. Od 15. marca 2004 začalo na našej škole pracovať deväť záujmových krúžkov pod vedením našich učiteľov. Sme veľmi radi, že to naši žiaci prijali s takým obrovským nadšení. Dúfame, že pestrosť záujmovej činnosti sa v budúcom školskom roku bude ešte väčšia.
6. Pri príležitosti Dňa narcisov 2. apríla sa naši žiaci zapojili do humánnej akcie Ligy proti rakovine, na pomoc ľuďom, ktorí sú vážne chorí. Vyzbierali sumu 1382 Sk, ktorú sme po zvážení zaslali na konto Nemocnice Vranov n/ T a takto sme prispeli malou čiastkou na zakúpenie tak potrebného CT prístroja pre náš okres.
7. Dňa 22.4. sa na našej škole uskutočnil zaujímavý deň. Pripomenuli sme si Deň ZEME. Najskôr sa žiaci dozvedeli veľa zaujímavosti o ochrane prírody a zeme prostredníctvom besied, súťaží a rozhovorov . Neskôr priložili aj samí ruku k dielu a urobili brigádu na pôde celej obce aj areálu školy v rámci svojich možnosti.
8. Školské kolo „ Zlatého slávika“ sa uskutočnilo 27.4.2004 v našej škole.
Vyhodnotenie
9. Žiačky J. Hrivnáková a A. Jenčová sa dňa zúčastnili okresného kola literárnej súťaže Hviezdoslavov Kubín, ako víťazky školského kolo. Vzhľadom k tomu, že takúto súťaž mali možnosť vidieť prvýkrát určite to bolo pre ich budúci umelecký rast veľmi osožné aj napriek tomu, že sa neumiestnili na popredných miestach.
10. Zúčastnili sme sa aj ďalšej okresnej súťaže, a to Hliadok mladých zdravotníkov, kde pod vedením pani vychovávateľky Bc. Jany Bertovej súťažilo družstvo v zložení K.Mackaničová, K. Mitaľová, A. Gajdoš, A. Mikošová , A. Jenčová a A. Mitáčová. Účasťou v súťaži získali veľa veľmi dôležitých vedomostí z oblasti zdravotníctva a v okresnej konkurencii sa umiestnili v prostriedku súťažného poľa.
11. Pre našich žiakov sa nám podarilo zabezpečiť od 5.5.2004 každú druhú stredu návštevu MUDr. A. Kurecovej- logopedičky, ktorá pomáha žiakom prekonať a odstrániť nedostatky vo výslovnosti a rečové chyby.
12. V rámci projektu Človek v ohrození – panáčik pre AFGANISTAN sa žiaci 4.A oboznámili s ťažkým životom svojich rovesníkov vo vojnou zničenom Afganistane a rozhodli sa zorganizovať podľa tohto projektu zbierku, formou predaja nálepiek a pohľadníc zaslaných spomínanou nadáciou, na rekonštrukciu jednej základnej školy v Afganistane, ktorú táto spoločnosť organizuje. Podarilo sa im vyzbierať čiastku 1 580 Sk za čo všetkým, ktorí prispeli ďakujú.
13. Zaujímavú hodinu zažili aj žiaci 3.a 4. ročníka dňa 20. mája, keď našu školu navštívili dvaja občania – lektori z USA. Mali možnosť dozvedieť sa množstvo zaujímavých informácií o tejto krajine.
14. 1. júna 2004 na DEŇ DETÍ - sviatok detí, si učitelia pre žiakov pripravili veľmi zaujímavé dopoludnie s množstvo súťaží a zábavy / beh s loptičkou, prenos vody v deravých pohároch, futbalový zápas , člnkový beh, rambo dráha ......./ ktoré sa im veľmi páčili.
15. Najiniciatívnejší a najusilovnejší žiaci v zbere papiera boli na záver školského roka odmenení :
8. a 9. 11. 2004 - Mgr. Harviľáková a Mgr. Hybala zúčastnili na dvojdňovom seminári v Humennom.Tento seminár bol venovaný čítaniu a práci s textom.
Viedla ho česká odborníčka PaedDr. Mária Navrátilová (pôvodom slováčka). Prvý seminár bol venovaný Plynulému čítaniu, kde sa rozprávalo o chybách pri čítaní a ich odstraňovaní. PaedDr. Navrátilová predstavila všetkým zúčastnením svoju metódu pri výučbe čítania, ktorú nazvala OSBUA. Podstatou tejto metódy je rozdelenie písmen na tóny (o, a, i), zvuky (s, f..) a tlačené písmená (b, m, p).
Druhý deň bol venovaný práci s textom – básničkou a mal názov „Ako na básničku“. Prezentácia ako viac a efektívnejšie pracovať s textom, ako zapojiť dramatizáciu do vyučovacieho procesu, bola dokonale podaná aj preto, že PaedDr. Navrátilová má vyštudované konzervatórium. Treba podotknúť, že išlo o vysoko profesionálny výkon, ktorý si zasluhuje to najvyššie hodnotenie. Sme radi, že sme sa ho zúčastnili, pretože tento seminár sa bude konať ja v iných európskych , no i mimo európskych krajinách.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
24.11.2004 - Stolnotenisový turnaj v Petkovciach : Žiak 4.ročníka Adam Gajdoš vyhral tento turnaj v kategórii
žiakov 1.- 4. r.
HOME | ![]() |